01 September 2014

Mengenang Peristiwa 1 September 2013

Assalamualaikum. Hai semua! :)


life quotes, memories, smile, quotes


Hari ini, 1 September 2014. Sudah setahun berlalu rupanya peristiwa tidak tergambar dengan kata-kata yang telah menjadi kenangan. Peristiwa pada 1 September 2013 masih segar lagi dalam ingatan aku. Rasanya itu salah satu kenangan yang tidak mungkin aku lupakan.

Dulu memang aku rasa 1 September 2013 ialah hari yang paling menyedihkan dalam hidup. Perasaan aku bercampur baur dan emosi tak stabil. Segala-galanya hanya mampu diluahkan dengan air mata sahaja! Hahaha! Sekarang nie bila dikenang semula, rasa kelakar sangat.


No matter what happens, some memories can never be replaced. (^.^)y


Bermula dari detik itu, aku banyak belajar erti kehidupan dan pelbagai pengalaman telah aku tempuhi. Sebenarnya dah lama aku nak hasilkan satu entri tentang peristiwa 1 September 2013 tetapi belum tertunai lagi hasrat tersebut. Insyallah, suatu hari nanti ye. Hehe.

Walau apa pun, aku bersyukur kerana diberi peluang untuk merasai detik 1 September 2013. Aku bersyukur sebab dapat ukirkan senyuman di wajah-wajah kesayangan hamba. :)

Sometimes you will never know the true value of a moment
until it becomes a memory. :)

6 comments:

  1. kadang kala kita tidak digalak mengigati peristiwa lalu kerana boleh 'melemah kan diri',,dan kadang kala juga kita perlu melihat kembali ke belakang untuk mengenal serta mengigati apa yang pernah berlaku untuk dijadikan tauladan..hurmmm pening x bro..ahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pening jugak! Haha. Betul tue! Kalau peristiwa tue boleh memotivasikan diri kita, tak salah jika dikenang. :)

      Delete
  2. peristewa apa yg dikenang2 tu.. hee
    done follow sini.. jemput singgah kembali..

    http://prettyiz.blogspot.com/2014/09/giveaway-blogwalking-bersama-mamanizacom.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peristiwa manis dalam hidup. Hehe! Terima kasih! :D

      Delete