17 April 2013

Ujian Hebat Untuk Orang Yang Hebat

kata-kata semangat, ujian Allah, senyuman, la tahzan

Ya Allah!

Jika suatu saat aku kehilangan harapan dan tujuanku, berikanlah aku keyakinan bahawa takdir Mu adalah lebih baik daripada apa yang aku inginkan dan impikan.

Engkau damaikanlah hatiku untuk menerima takdir Mu, kerana aku yakin dan percaya perancangan Mu adalah yang terbaik dan terindah buat diriku.

Insyallah, pasti ada hikmah dan kemanisan di sebalik ujian ini.

Walau di saat hati luluh, harapanmu jangan pernah runtuh.
Bisikkanlah ketabahan dalam harapan.

30 comments:

  1. amiiin..
    follow me http://naemcoo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. erm,,betul2..
    sabar sabar sabar..kerana sabar itu indah..

    smoga mperoleh kebaikan di sebalik kesabaran..amin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, memang itu jelah yang mampu dilakukan selain berdoa. Insyallah. Aamiin. =)

      Delete
  3. A;;ah sentiasa mendengar permintaan hambaNya..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tue! Allah tak pernah jemu pun mendengar. =)

      Delete
  4. yup, btul2,, :) anggap smua ini takdir yang terbaik dari Allah,terima dengan redha ye kawan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah! Terima kasih, D'ana sebab selalu bagi semangat. =)

      Delete
  5. Arol kena dengar lagu

    Farid Sanullah- Don't forget Allah

    :")

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih, Aliff ! Aku dah dengar. Suka liriknya. =)

      Delete
  6. saya suka blog ini!! hehehe

    Ruangan iklan murah serendah RM5 Sebulan Cepat slot terhad! ---> http://blog3dalam1.blogspot.com/2013/03/blog-space-for-rent-ruangan-iklan-untuk.html

    ReplyDelete
  7. Amin.... moga kita jadi manusia yang kuat.. tahan airmata kita selagi boleh tahan.. nak menangis jugak, menangis masa berdoa pada Allah, lebih best kan Arol.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin. Betul tue, Iha. Lepas tue nanti mesti rasa lega sangat-sangat. =)

      Delete
  8. memang hari2 aida doa agar Allah tabahkan hati dengan setiap ujian yang datang.. T_T suka entry nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih, kak Aida! Jangan pernah berhenti berdoa, Allah Maha Mendengar. =)

      Delete
  9. setiap yang pahit pasti ada terselit kemanisannya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah, harap dapat merasai kemanisan itu nanti. =)

      Delete
  10. nice day:)
    saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
    yang saya kemarin..


    bagi-bagi motivasi yaa.. :)


    http://wisataoutboundmalang.com/

    ReplyDelete
  11. mcm sedih jer arol..need someone to talk? roger2 akak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak sedih lagi, kak Shida. Kembali ceria sekarang. :D

      Delete